FANDOM

Adeline andre personnalite une
Adeline André is a French fashion designer and the head of one of the ten haute couture design houses in Paris.

Ze werd geboren in Bangui, Frans Equatoriaal Afrika en studeerde aan de School van het Syndicaat Kamer van Parijse Couture. Na haar afstuderen in 1970 ging zij het huis van Christian Dior als assistent voor de Haute Couture collecties, samen met Marc Bohan. In 1981 vormde ze haar eigen huis ontwerper Adeline Andre. In datzelfde jaar was ze ook geregistreerd haar meest beroemde mode-innovatie, de "drie mouw gat" in het Franse Nationale Instituut voor Intellectuele Eigendom. In 1982 registreerde ze het met de World Intellectual Property Organization. Een voorbeeld van deze hoes is in de collecties van het Franse Fashion Museum, het Fashion Institute of Technology en het Fashion Museum in Lissabon.m in Lissabon.

In May 1997, Adeline Andre became an invited member of the Syndicate Chamber of Parisian Couture. She is currently the head designer at the fashion house that bears her name.